Kako smo potovali pred nekaj leti in kako potujemo danes, se bistveno razlikuje. Digitalna transformacija je namreč turistično industrijo popolnoma preoblikovala in ustvarila tisto, kar danes imenujemo “Turizem 2.0”.
Digitalna transformacija v turizmu ne pomeni le uporabe digitalnih orodij. Gre za celovito preoblikovanje, ki spreminja način, kako se posluje, komunicira in se povezuje z gosti. Vse to pa se dogaja v realnem času, kar predstavlja bistveno spremembo v primerjavi s tradicionalnim načinom poslovanja.
V preteklosti smo za načrtovanje potovanj uporabljali tiskane vodiče, zemljevide in turistične agencije. Danes imamo na voljo mobilne aplikacije, digitalne platforme in socialne medije, ki nam omogočajo dostop do informacij kadarkoli in kjerkoli.
Ena ključnih značilnosti Turizma 2.0 je personalizacija storitev. S pomočjo podatkov, ki jih zbiramo o uporabnikih, lahko ponudimo storitve, ki so prilagojene posameznikovim potrebam in željam.
Tukaj je nekaj trendov, ki jih opažamo v Turizmu 2.0:
Čeprav digitalna transformacija prinaša številne izzive, predvsem v smislu varovanja zasebnosti in zaščite podatkov, pa prinaša tudi številne priložnosti. “Turizem 2.0” predstavlja novo poglavje v turistični industriji, ki ga je vredno raziskati in sprejeti.