V Sloveniji se pogosto zdi, da nove trgovine in trgovski centri rastejo kot gobe po dežju, zlasti na obrobjih večjih mest. Na slovenskem trgu imamo šest glavnih trgovcev, ki se med seboj borijo za največji tržni delež.
Že vrsto let na vrhu lestvice največjih slovenskih trgovec kraljuje Mercator, ki ga trenutno vodi predsednik uprave Tomislav Čizmić, v letu 2019 pa je zasedel vrh lestvice s 30-odstotnim tržnim deležem.
Nedvomno je Mercator med kupci priljubljen predvsem zaradi svoje dostopnosti. Mercatorjevo glavno vodilo je namreč že od samega začetka biti »najboljši sosed«, trgovina, do katere imate le 500 korakov in v kateri lahko najdete kar potrebujete. Po besedah predsednika uprave so zadeli ravno pravo ravnotežje med ponudbo hipermarketov in supermarketov, kjer kupci opravljajo predvsem večje nakupe, ter manjšimi, lokaliziranimi prodajalnami, ki imajo ponudbo optimizirano za dnevne nakupe svojih strank.
Drugo mesto s prepričljivimi 23 odstotki tržnega deleža v letu 2019 zaseda Spar, ki ga vodi generalni direktor Igor Mervič.
Vseslovenski raziskavi, ki sta raziskovali potrošniške navade Slovencev in sta jih izvedli Mediana ter agencija Nielsen, pa sta pokazali, da kupci najbolj zaupajo prav Sparu, kljub temu, da je po tržnem deležu v vrhu Mercator. Tako kot Mercator ima tudi Spar kar nekaj hipermarketov, vendar bistveno manj kot Mercator, prav tako pa ima tudi manj manjših »sosedskih« trgovin.
V letu 2018 je diskontni trgovec Hofer s tretjega mesta izrinil Tuš, ki je padel na četrto mesto. Hofer v Sloveniji vodi generalni direktor Matevž Martinuč.
Hofer se je na tretje mesto zavihtel s 13-odstotnim tržnim deležem. Kupci lahko v Hofer trgovinah najdejo čisto vse, kar potrebujejo za dom in prosti čas ter kvalitetna živila po ugodnih cenah. Predvsem pa Hofer stavi na kakovostno redno ponudbo po ugodnih cenah ter občasne ekskluzivne akcije iz letakov.
Tuš je na lestvici edini trgovec, ki je (zaenkrat) še v slovenski lasti, vodi pa ga sin ustanovitelja Mirka Tuša, Andrej Tuš.
Pri svoji prodajni strategiji Tuš stavi na slovensko poreklo živilskih izdelkov, ki jih ponuja v svojih trgovinah. Prav tako veliko sodeluje z lokalnimi dobavitelji in spodbuja lokalno gospodarstvo.
Na petem mestu lestvice največjih slovenskih trgovcev se nahaja Lidl, ki ga v Sloveniji vodi Gregor Kosi.
Tako kot Hofer tudi Lidl stavi na ugodne cene svojih izdelkov, tako v redni kot akcijski ponudbi, se pa nekoliko bolj kot Hofer nanaša na enkratne akcije predvsem neživilskih izdelkov, ki jih oglašuje v svojih katalogih.
Na šestem mestu pa se nahaja italijanski diskontni trgovec Eurospin, ki ga zastopa direktor Francesco Fergnani.
Ponudba se ne razlikuje bistveno od tiste v Hoferju ali Lidlu, zato lahko manjši trži delež pripišemo manjši zastopanosti s trgovinami, saj jih ima najmanj od vseh treh diskontnih trgovcev.
Dno lestvice pa pripada manjšim, bolj lokalnim trgovcem, kot so na primer trgovine Jager ter podjetju E.Leclerc, ki ima v Sloveniji zgolj dve trgovini in sicer v Ljubljani in Mariboru.